جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
کد خبر: 1191809
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا مدیر ارتباطات حوزوی تولیت آستان قدس رضوی

حوزه / مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی گفت: امام هادی(ع) ثواب زیارت امام رضا(ع) را هزار حج مقبوله و برتر بیان می‌کند و این نشان دهنده اهمیت زیارت این امام همام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی‌نیا مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی، امروز در اولین روز اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان، خانواده‌ها و فرزندان وزارت جهاد کشاورزی در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، اظهار داشت: قرآن کریم دنیایی از ادب است و یکی بهره‌های ادبی این کتاب، محبت و مودت می‌باشد.

وی اظهار عملی محبت و مودت و اطاعت محض را در عشق و محبت خالصانه در زیارت پیامبر(ص) بیان کرد و افزود: پیامبر(ص) فرمودند از امتم انتظار دارم در حیات و ممات من به زیارت من و فرزندان من مشرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: زیارت یک سیر مستمر ۲۵۰ سال حضور فیزیکی معصومین(ع) نسبت به یکدیگر بوده، آنجا که در تاریخ می‌خوانید پیامبر(ص) در سنین ۶ یا ۷ سالگی اولین سفرشان در رکاب مادر به قصد زیارت قبر پدر بزرگوارشان بوده است.

وی به سیره زیارت در زندگانی اهل بیت(ع) اشاره کرد و یادآور شد: یکی از گزارشات مستمر نیمه دوم عمر حضرت زهرا(س) در مدینه منوره این بوده که هر پنجشنبه پیاده فاصله ۶ کیلومتری منزل تا قبر عمویشان حضرت حمزه سیدالشهدا را می‌رفتند، همچنین در سیره امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز آمده که قریب ۲۵ بار سفر زیارتی مکه و به تبع از مکه به مدینه به صورت پیاده برای زیارت مزار حضرت رسول اکرم(ص) مشرف شدند.

حجت الاسلام فرازی‌نیا به سفارش و تاکید ائمه اطهار در طول تاریخ به زیارت امام حسین(ع) و به اهمیت زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: امام هادی(ع) ثواب زیارت امام رضا(ع) را هزار حج مقبوله و برتر بیان می‌کند و این نشان دهنده اهمیت زیارت این امام همام است.

وی اضافه کرد: خدای متعال سرفصل موحدین‌اند، پیامبر عظیم‌الشأن سرفصل مسلمین هستند و هرکس پیامبراکرم(ص) را قبول دارد مسلمان است و امیرالمومنین(ع) سرآغاز شیعیان، همچنین اگر کسی امامت امام رضا(ع) را قبول دارد، شیعه جعفری است.

وی تصریح کرد: حضرت محمد(ص) سال‌ها قبل از ولادت امام رضا(ع) فرمودند از نسل من در سرزمین خراسان دفن می‌شود که هر کس ایشان را زیارت کند، اگر غم و اندوهی در دل او باشد به برکت زیارت ایشان برطرف می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha